КАНОН СВЕТОМ НИКОЛИ

 

 Богу познати писац


КАНОН СВЕТОМ НИКОЛИ

Песма прва

Пастиру добри Христова стада

Радуј се, оче Николаје,
Јер мирана отац частан
И учитељ, радуј се, био јеси
И мени подај
Радуј се да ти приносим.

Родови земаљски стецимо се,
Радуј се да приносимо говорећи светитељу, јер радост приноси васељени неоскудну.

Избавитељу тројице војвода
Од убиства неправедног,
Вапијемо ти, Николаје
Заступниче прибеглица под кров твој.


Песма трећа

Нико ко прибегне под кров

Наде у тебе, оче,
Празан од тебе не излази,
Но радуј се приносим ти,

Стога и мени подај

Радуј се да ти приносим.

Анђели се диве
Твом, преподобни топлом заступљењу,
Људи се радују
Примајучи молитвама твојим
Избављење од напасти бесовских,
Стога радуј се приносимо,
Николаје прехвални.

Шлем и оружје непобедиво против ђавола
Ти јеси хришћанима утврђење,
Јерарсима улепшање, Николаје дивни,
Радуј се, чудотворче велики,
Буроковитланим тихо пристаниште.




Песма четврта

Апостолима равнопрестолни,
Радуј се, Николаје,
Јер Аријеву јерес посрамио јеси
И Велијарове сплетке низложио јеси својим молитвама,
Не престај молећи за рабе твоје.

Јуношу оног из руке амира сараценског избавио јеси,
Родитељима пак његовом радост
Даровао  јеси,
Зато ти с њима и ми
Радуј се приносимо,
Николају преподобни.

Три војводе од убиства неправедна,
Чудотворче, спасао јеси,
Јавив се у сну цару благочастивом
И запретивши му,
И од њих радуј се примио јеси, Николаје,
И мене укрепи твојим молитвама
Да хвалу приносим теби.


Песма пета

Међу јерарсима велики,
Апостола истоимени,
С анђелима равностојатељу
У престола Владике неодступно,
Арија безумног посрамио јеси,
Због тога вапимо ти, Николаје:
Радуј се, светитеља улепшање
И стубе црквени.

Руку ми дај, Николаје, помоћи,
Молећи се Господу,
Јер ме бура греховна потапа,
И приведиме тихоме пристаништу покајања,
Оче твојим молитвама.

Ако и много безаконовах, Николаје,
Не одступам од наде
У покровитељство твоје,
Свагда радуј се приносити,
Ти ме избави од сваке скрби и беде,
Јер колико хоћеш све можеш.


Песма шеста

Пријатељ Христов и други Петар
Јавио се јеси, оче,
Радуј се, јер стуб јеси црквени
И чудесни орган
Што Духом Светим чудотвори и свира,
И зато, Николаје,
Радуј се приносимо ти свагда.

Чувши Константин благочастиви
У сну запрећења твоја,
Са Евлавијем епархом за људе оне
Што су их неправедно имали погубити,
Одмах нареди да се пусте,
А теби радуј се вапијаше, Николаје.

Лађи оној што тоњаше у мору
Ти, оче, био си кормилар,
И мени љуто буроковитланим
Помислима бесовским
Дај једрило благоразумија
У ум и срце,
Да свагда радуј се приносим ти
Николаје прехвални.



Песма седма

Свети Николаје,
Светитељу Христов,
Радуј се, радости свима
Неизречена, и мени подај
Руку помоћи да кажем ти:
Радуј се. Свеблажени.

Кад чуше војводе
За пуштање из тамнице
Наредбом твојом,
Узевши свећњак
Принесоше са свећама,
И великим вапијаху гласом.
Радуј се, оче преподобни,
Избављење наше.

Ти што си негда услишио
У тамници свезане,
Услиши и мене, Николаје
Који ти радуј се приносим,
Извади ме из огња гејенског.


Песма осма

Апостола сапрестониче,
С анђелима прехвални, радуј се,
И мени даруј радост молитава ти.

Крмилару буроковитланих, Николаје и буру мојих страсти
Од приступа бесовског утишај,
Јер више не могу трпети,
Но вапијем:
Радуј се, избавитељу мој
И топли предстатељу.

О, колика туга ме обузима
Од стрељања бесовског,
Раде да трпим није ми могућно,
Завој стави неста лекара
Но ти ми стави завој
И уље молитава твојих, Николаје
Да узвикујем ти.
Радуј се, оче преподобни.


Песма девета

Стрељања лажљиваца
Спопадоше ме
И стрмине грехотне,
Но надајући се покровитељству твојему, к теби прибегавам, оче,
Да одгурнеш од мене лажи лукавог,
Да узвикујем ти :
Радуј се, Николаје.

Арија безуменог посрамио јеси
И пламен јереси његове угасио јеси,
Војводе свезане у тамници
Услишио јеси
И од ових радуј се примио јеси
И ми вапимо ти, Николају:
Радуј се, свеблажени.

Агрика оног услишио јеси
И сина му Василија
Од амира избавивши
И предаде га зачас
Родитељима његовим
Здрава од Сарацена,
И мени кад се молим
Избави болесну душу
И гресима обнажену
Од огња гејенског,
Николаје.


Коментари