ЛУТАЊЕ МИЛОША ОБИЛИЋА


Где ми је
Самодрежа
Не могу без ње
Из ове битке
Сам остах
На сриједи
Без табора
И отпора

Сумрак се већ
Наметнуо
Док манит
Јурим на Ждралину
Летим на Јабучилу
Унакрс грдног
Топонима
Где ми је Самодрежа

Вичу ми неки
Ено ти је
Где је и била
Лобање отворене
И пуна смећа
Јер народ други
У њој рециклира
Пластику
А не душе своје
Где ми је Самодрежа
Опет

А они викну
Гласније
Па чујем, ипак
Да то је плач
Од кога се овај
Вечити сутон
Стреса
У дрхтају јабучице
Где ми је Самодрежа

Залазим у шумадије, романије
Прелазим дрине, неретве
Па ме пролеће
Затиче у Тополи
Зима на Мојковцу
Па Куманову, Кајмакчалану
Под Скадром, Книном, Смедеревом
Па опет поље
И питање
Где ми је Самодрежа

(Шта ће ти?)

Пред њом да сјашем
Са главом
Под пазухом
И уђем за кнезом
Који се у крви
Својој оцарио
И мач спустим
Да могу да се
Прекрстим
Опет и опет
Где ми је Самодрежа


Коментари