САФАРИ ПО БЕРГМАНУ

 


У црно белом кадру

са смрћу играм шах

можда су око нас и стене

високи стећци

у улози дивова

који су вековима

одвраћали северне

морепловце

 

Иначе у току је сафари

од сцене до сцене

не овде нисмо на слоновима

нити је плен наш лав

ми се уживљавамо

у давно одигране улоге

без оптерећења

као и сваки туристи

 

Наши водичи Масаји

плавокоси су и све знају

о кинематографији

познају опасности

лоше ухваћеног кадра

и воде нас до дворишта

препуног крошњи

у којима се лако могао сакрити

леопард у поподневном

одмору или осматрању

 

То је та тајанствена зверка

та кућа, из познате сцене

та непостојећа форма

фикција која прелази

у дрвеће, траве и море

прохладно море

у коме се купају

само они који сматрају

да је море ту да бисмо

се излежавали на песку

сачињеног од остатака

живуљки које су своју

партију шаха изгубиле

у дубокој прошлости

 

Ништа нам не вреди

што смо у селу

које дише подневним

пљуском и што спавамо

међу полицама препуних

видео касета Бергманове

колекције записа

јер нам инспирација

у време туризма

и сваке потрошње, конфора

стаје као крила

ветрењаче на млину

претвореном у експонат

 

Враћамо се својим кућама

брзим животима

без рогова крупних

животиња, без кљова

само с јањећим кожама

белим, али и црним

огрнути из сафарија

правећи се да нисмо ловци

већ само пуки фотографи

који журе да виде

нешто ново, да изгустирају

векове историје,успоне

плач прошлих народа

и … Рез!

Коментари

  1. Била сам повређена и сломљена када се пре 7 месеци десио велики проблем у мом браку, између мене и мог мужа. толико страшно да је случај однео на суд за развод. рекао је да више никада не жели да буде са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу кроз много бола. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. И потврдио је да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. И тако сам једне вечери, враћајући се са посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Дакле, објаснила сам му све ствари, а он ми је рекао да је једини начин да вратим свог мужа да посетим чаробњака ради чаролије, јер је и њему то заиста успело. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао имејл адресу чаролије коју је посетио. (драпата4@гмаил.цом) Дакле, следећег јутра сам послала пошту на адресу коју ми је дао, а чаробњак ме је уверио да ћу добити мужа за три дана. Каква невероватна изјава!! Никад нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда ме је два дана, тако изненађујуће, назвао мој муж који ме није звао последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно!! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и за бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ точка. Зато ћу вам саветовати, ако имате проблема, контактирајте ДР АПАТА, можете га контактирати и путем гмаил-а: (драпата4@гмаил.цом) или путем ВхатсАпп-а или Вибер-а на: (+447723566275).

    ОдговориИзбриши

Постави коментар